Despre.. Kia cee’d GT …
New Car in Town, Toys for Boys

Despre.. Kia cee’d GT …

IMG_5401

Succesul familiei cee’d nu poate trece neobservat. Vandute in numar, modelele cee’d au o multime de fani si sunt dorite deopotriva de cei foarte tineri sau care doresc un automobil compact, stilat si performant.

Ce facem insa cu cei care doresc mai multa sportivitate? Fiecare marca mare are o linie de automobile cu caracter sportiv si Kia nu face nota discordanta. Asa au aparut modelele GT, dar, pe o piata ultracompetitiva, nu poti sa scoti pur si simplu un model sportiv si devine sigur ca acesta va avea succes. Trebuie sa fie cu adevarat ceva deosebit.

Producatorul coreean a intuit aceasta problema si a mizat pe cartea care i-a asigurat succesul si in cazul modelelor cee’d clasice: performanta la un pret corect.

Am spus performanta? Desi sunt bazate pe caroseriile cee’d si pro cee’d, modelele GT sunt modele de sine statatoare, optimizate pentru acceleratie, viteza, manevrabilitate, pastrand in acelasi timp caracteristicile unor modele utilizabile zi de zi.

IMG_5493

Coreeni au ales pentru acest model jante sportive de 18”, cu design aparte, in timp ce spatele exhiba doua evacuari agresive pozitionate simetric, un difuzor de aer si ornamente negru lucios integrate in bara. Da, e un cee’d, un cee’d GT. 

Acelasi tratament il vezi si la interior – echipamente deosebite, scaune sport Recaro, personalizate cu cusatura rosie, volan sportiv si pedale din aluminiu, vitezometru digital, indicatoare digitale pentru turbo si cuplu, combinate cu binecunoscutele dotari de exceptie ale unui cee’d.

IMG_5423

204 CP la 1,6l cilindree? Poti folosi cotidian un automobil sport echipat cu un asemenea motor? Raspunsul este da, si toti cei care au incercat noile modele GT au recunoscut, motorul este senzational.

Supraalimentat, cu denumirea 1,6l T-GDI, motorul foloseste ultimele tehnologii in materie de constructie motoare, pentru a oferi 204 CP la 6000 rpm si un cuplu de 265 Nm la 1750-4000 rpm. Cuplul maxim are o plaja de turatie de 2750 rpm, reprizele sunt pur si simplu fulminante, in orice treapta de viteza ar fi masina la momentul respectiv.

IMG_5371

Injectie directa de benzina, distributie variabila, 4 supape pe cilindru, timing de inalta performanta al axelor cu came, twin-scroll turbo Borg-Warner (lag inexistent), frecari minimizate, sistem de admisie a aerului optimizat, sunt doar cateva din tehnologiile care fac din 1,6l T-GDI un motor de referinta in segment.

Viteza maxima de 230 km/h si acceleratia de la 0 la 100 km/h in 7,7 secunde sunt certificari ale performantei motorului – chiar si supraalimentat, la 1,6l cilindree, aceste performante sunt uluitoare.

Un motor performant nu e suficient, de aceea Kia s-a ocupat in mod special de ajustarea tuturor parametrilor masinii, oferind o suspensie McPherson fata si o suspensie multi-link spate, optimizata pentru sportivitate si pastrand un confort al rularii deosebit.

Sistemul de franare a devenit mai reactiv, au fost prevazute discuri ventilate de 300 mm pe puntea fata si 262 mm pe puntea spate, combinate cu etrieri rosii – cu sunt cele mai eficiente frane pe care le poti avea, din toata gama cee’d. In plus, sasiul coborat permite obtinerea unei manevrabilitati superioare, in conjunctie cu amortizoarele de inalta performanta.

IMG_5407

Consumul de combustibil nu e important atunci cand conduci o masina sport, insa gama GT se mandreste cu un consum mediu demn de o masina normala. Si emisiile de CO2 se mentin scazute, in conditiile in care, sa nu uitam, avem disponibili 204 CP, motorul indeplinind norma de poluare  euro V.

IMG_5412

Ce e mai important insa, pretul de achizitie poate fi uimitor de scazut, raportat la orice autovehicul similar din segmentul compact asa ca nu ezitati sa vizitati ( www.kia.ro ).

 

Tinuta oferita de Lee Cooper Romania si Adidas

 

Sursa informatii: www.libertatea.ro / www.kia.ro

Please Enter Your Facebook App ID. Required for FB Comments. Click here for FB Comments Settings page

Leave a Reply